Vsebine so bile osredotočene na razvoj poklicne kvalifikacije pogrebni sodelavec / sodelavka, izobraževanje v praksi, komunikacijske pristope za izboljšanje percepcije dejavnosti, mednarodno povezovanje v okviru združenja ASCE, digitalne rešitve v obliki aplikacije eSmrti ter na izzive 24-urne dežurne službe, o katerih so razpravljali sogovorniki – strokovnjaki s terena. Tematski sklopi so bili namenjeni vsem, ki vsak dan skrbijo za dostojanstvo, urejenost in spoštovanje do življenja in smrti. Tistim, ki v tej dejavnosti, poleg osnovnih storitev, prepoznavajo kulturni, socialni in okoljski pomen.
Srečanje je pomembno odprlo prostor, kjer so lahko udeleženci o pogrebni in pokopališki dejavnosti spregovorili odkrito, strokovno in povezano. Raznolik program je prebudil vprašanja, odprl razmišljanja in ponudil tudi nekaj odgovorov. Na posvetu so udeleženci izkoristili priložnost za izmenjavo znanja, dobrih praks in koristnih izkušenj, pa tudi za prijetno druženje in nova sodelovanja.
Zbrane je nagovoril predsednik Zbornice komunalnega gospodarstva Slovenije, mag. Janko Širec, ki je poudaril, da delo v pogrebni in pokopališki dejavnosti ni enostavno. Zahteva veliko znanja, veliko občutka in tudi veliko osebne predanosti ter poteka v zahtevnih okoliščinah. Zahvalil se je vsem udeležencem za delo, trud, profesionalnost in predanost ter za skrb za ljudi v trenutkih, ko je to najbolj potrebno.

Predsednik ZKGS mag. Janko Širec (zgoraj levo), Peter Ribič, BC Naklo (sredina), mag. Barbara Velkov CPI (zgoraj desno), mag. Maja Rozman, ZKGS (spodaj levo)
Uvod v strokovni posvet: Sistem nacionalnih poklicnih kvalifikacij
Uvod v posvet je bil namenjen temi, ki je pomembna za razvoj in stabilnost dejavnosti – sistemu nacionalnih poklicnih kvalifikacij (NPK) ter postopkom formalnega priznavanja znanj in izkušenj, ki jih posamezniki pridobijo pri svojem delu. Sistem poklicnih kvalifikacij je prispeval k večji prepoznavnosti poklicev, višji strokovnosti zaposlenih in jasnejšim kompetenčnim standardom, kar je okrepilo tudi zaupanje uporabnikov v opravljeno delo.
Področje je predstavila mag. Barbara Velkov, strokovnjakinja z dolgoletnimi izkušnjami na področju razvoja poklicnih standardov in nacionalnih kvalifikacij. Deluje na Centru RS za poklicno izobraževanje (CPI), v Središču za razvoj poklicnih kvalifikacij, kjer skrbi za razvoj poklicnih standardov in NPK, svetuje kandidatom pri pridobivanju kvalifikacij, sodeluje pri razvoju metodologij ter koordinira delo področnih odborov. Bila je vključena tudi v različne domače in mednarodne projekte s področja poklicnega in strokovnega izobraževanja.
V predavanju je predstavila delovanje sistema nacionalnih poklicnih kvalifikacij v Sloveniji, s poudarkom na postopku preverjanja in potrjevanja neformalno pridobljenih znanj ter na namenu in uporabnosti sistema. Predstavila je tudi novo nacionalno poklicno kvalifikacijo »Pogrebni sodelavec / pogrebna sodelavka«, ki dopolnjuje nabor formalno priznanih kompetenc v dejavnosti. Predavanje je udeležencem omogočilo jasen vpogled v pomen razvoja kompetenc ter krepitve strokovnosti v poklicih, ki pomembno vplivajo na kakovost izvajanja storitev.
Predstavitev izobraževanja za poklicno kvalifikacijo pogrebni sodelavec / pogrebna sodelavka
Naslednje predavanje se je vsebinsko navezalo na predstavitev sistema nacionalnih poklicnih kvalifikacij. Z udeleženci je bil g. Peter Ribič, vodja Oddelka za izobraževanje odraslih in organizacijo neformalnega izobraževanja na Biotehniškem centru Naklo. V okviru svojega dela skrbi za razvoj izobraževalnih programov, usposabljanj in nacionalnih poklicnih kvalifikacij ter sodeluje z različnimi izobraževalnimi institucijami doma in v tujini. V svoji predstavitvi je pojasnil, kako v praksi poteka izobraževanje za pridobitev poklicne kvalifikacije pogrebni sodelavec / pogrebna sodelavka. Program udeležencem omogoča razvoj ključnih kompetenc za strokovno, spoštljivo in zakonito izvajanje pogrebne dejavnosti. Združuje teoretična znanja in praktične vaje, ki udeležence pripravijo na odgovorno delo s svojci in pokojnikom. Predavanje je ponudilo pregled vsebinske strukture programa, poteka usposabljanja in kompetenc, ki jih kandidati razvijejo v procesu pridobivanja kvalifikacije.

Predsednik ZKGS mag. Janko Širec (zgoraj levo), Peter Ribič, BC Naklo (spodaj levo), mag. Barbara Velkov CPI (zgoraj desno), mag. Maja Rozman, ZKGS (sredina)
Komunikacijski pristop k predstavitvi pogrebne in pokopališke dejavnosti
Tematika je udeležence popeljala v osrednje vsebinsko področje srečanja – v razmislek o tem, kako družba razume pogrebno in pokopališko dejavnost ter kako lahko sektor prispeva k spremembi javne podobe teh storitev. Zbornica komunalnega gospodarstva Slovenije je v sodelovanju s podjetjem ŽALE d.o.o. Ljubljana in Pogrebnim podjetjem Maribor d.o.o. že pred časom oblikovala komunikacijski okvir, s katerim želi sektor spodbuditi k enotnemu komuniciranju ter poudariti, da pokopališča predstavljajo kulturni, socialni in okoljski kapital, pogrebna dejavnost pa pomemben etični izraz družbe. Predstavitev je pripravila mag. Maja Rozman iz ZKGS. Na zbornici se ukvarja s področjem strateškega komuniciranja, razvojem celovitih komunikacijskih pristopov za komunalni sektor, krepitvijo prepoznavnosti javnih podjetij, pripravo nacionalnih kampanj ter usklajevanjem skupnih komunikacijskih pobud, ki povezujejo podjetja v enoten in prepoznaven glas komunalnega gospodarstva.
V predstavitvi je osvetlila ključne komunikacijske cilje, ciljne skupine, sezonske priložnosti za komuniciranje ter primere nacionalnih pobud, ki jih zbornica razvija v okviru skupnega pristopa javnih podjetij. Namen predstavitve je bil pokazati, da lahko z enotno, spoštljivo in premišljeno komunikacijo gradimo zaupanje in krepimo ugled dejavnosti, ki pomembno vpliva na kakovost življenja in kulturo spoštovanja.
Vloga slovenskih pokopališč v evropskem prostoru: predstavitev združenja ASCE
V nadaljevanju so udeleženci spoznali širši evropski kontekst ohranjanja spomina, kulture in vrednot, povezanih s pokopališko dediščino. Predavateljica je predstavila Združenje evropsko pomembnih pokopališč – Association of Significant Cemeteries in Europe (ASCE) ter vlogo slovenskih pokopališč v tem mednarodnem okolju. ASCE je namreč največja in najpomembnejša organizacija, ki povezuje in predstavlja pokopališča kot pomemben del evropske kulturne, zgodovinske in umetnostne dediščine. V krogu najprestižnejših evropskih pokopališč – dunajskega, rimskega, berlinskega, barcelonskega, pariškega in drugih – se nahajajo tudi ljubljanske Žale, osrednji mariborski pokopališči Pobrežje in Dobrava, od leta 2024 pa tudi pokopališče Piran. Slednje je pod strokovnim vodstvom javnega podjetja Okolje Piran uspešno izpolnilo vse pogoje za članstvo.
Predavateljica mag. Lidija Pliberšek, direktorica Pogrebnega podjetja Maribor, je bila leta 2023 ponovno izvoljena za predsednico združenja ASCE za štiriletno mandatno obdobje. Pogrebno podjetje Maribor iz Skupine JHMB tako ostaja na čelu združenja vsaj do leta 2027. ZKGS se je pobudam ASCE, kot je bilo prikazano tudi v predstavitvi mag. Rozman, v zadnjih dveh letih aktivno pridruževala, kar krepi povezovanje slovenskega komunalnega sektorja z evropskimi praksami in standardi. Slovenija v tem okolju zavzema pomembno mesto, kar omogoča neposredno sodelovanje pri izmenjavi znanja, izkušenj in dobrih praks na evropski ravni. Gre za priložnost, ki podpira razvoj, večjo prepoznavnost in odprtost sektorja navzven.

Mag. Lidija Pliberšek, direktorica Pogrebnega podjetja Maribor (na sredini), Mojca Hucman, direktorica podjetja Žale, javno podjetje, d.o.o. (zgoraj desno)
Predstavitev projekta »Drevo hvaležnosti – nacionalna pobuda«
V nadaljevanju je bila pozornost namenjena projektu, ki simbolno povezuje spoštovanje, spomin in hvaležnost. Podjetje ŽALE je skupaj z ZKGS kot pobudnik projekta »Drevo hvaležnosti – nacionalna pobuda« Slovenijo postavilo na zemljevid inovativnih, spoštljivih in trajnostno naravnanih praks spomina. Gre za skupnostno pobudo, ki se bo začela na Plečnikovih Žalah – prostoru z močno simbolno vrednostjo – ter ponuja možnost, da preraste v vseslovensko tradicijo, ki jo lahko prevzamejo tudi druga pokopališča, povezana v članstvo Zbornice komunalnega gospodarstva Slovenije in širše. Predstavitev je izvedla Mojca Hucman, direktorica podjetja ŽALE d.o.o., ki je dolgoletni član združenja Association of Significant Cemeteries in Europe (ASCE).
Predstavitev informacijske rešitve eSmrti in digitalizacije mrliško-pregledne službe
Nacionalni inštitut za javno zdravje je že več let vodil projekt posodobitve in digitalizacije zbiranja podatkov o vzrokih smrti z namenom izboljšanja kakovosti in pravočasnosti podatkov ter digitalizacije celotnega postopka – od zdravstvenih procesov do administrativnih evidenc. V okviru teh prizadevanj je bila razvita nova aplikativna informacijska rešitev eSmrti, ki je zagotavljala podporo pri izvajanju mrliško-pregledne službe (MPS). Rešitev je v celoti izpolnjevala zahteve Pravilnika o pogojih in načinu opravljanja MPS ter vzpostavljala nov koncept enotnega informacijskega sistema, ki je povezoval več resorjev. Podpirala je tako administrativno-upravne postopke kot tudi delo zdravstvenih delavcev, procesi in šifranti pa so bili nacionalno upravljani z enega mesta. Rešitev je uporabljala razpoložljivo infrastrukturo in storitve eZdravja ter je bila integrirana z informacijskim sistemom Centralnega registra prebivalstva in Matičnega registra. Aplikativna rešitev eSmrti je bila rezultat sodelovanja strok iz medicine, prava, informacijskih tehnologij, metodologije in upravljanja. Med uvedenimi novostmi je bil tudi spremenjen obrazec Potrdilo o smrti brez zdravstvenih podatkov, namenjen prevoznikom in svojcem.
O razvoju te informacijske rešitve, ki omogoča sodobno, varno in povezano izvajanje mrliško-pregledne službe, je spregovoril Aleš Anžur, strokovnjak za informatiko v zdravstvu, ki od leta 2003 sodeluje pri ključnih projektih razvoja upravljanja sistema zdravstvenega varstva in eZdravja. Zaposlen je na NIJZ v Centru za informatiko v zdravstvu.

Aleš Anžur, NIJZ (zgoraj levo), sogovorniki okrogle mize (spodaj levo) – Domen Kokalj, Žale, Simona Krč, Komunala Kranj, Darja Lampret, Pogrebno podjetje Maribor, Sebastijan Zupanc, direktor ZKGS, mag. Alenka Colja, MNZ (na sredini)
Informatizacija postopkov vpisa smrti v matični register
Program je dopolnila predstavitev mag. Alenke Colja, vodje Sektorja za registracijo prebivalstva in javne listine na Ministrstvu za notranje zadeve. Sektor, ki ga vodi, pokriva široko področje dela, med drugim tudi vpise matičnih dejstev in drugih sprememb osebnih stanj v matični register ter posredovanje osebnih podatkov iz Centralnega registra prebivalstva številnim uporabnikom. Smrt je zadnje matično dejstvo, ki se vpisuje v matični register. V predstavitvi je bilo pojasnjeno, kako se papirnato poslovanje v postopkih prijave smrti na upravnih enotah postopoma ukinja ter katere prednosti prinaša informatizacija na tem področju.
Okrogla miza: izvajanje 24-urne dežurne službe v praksi
V zaključnem delu posveta so udeleženci prisluhnili strokovnjakom iz prakse, ki so osvetlili zahtevnejše področje pogrebne dejavnosti – 24-urno dežurno službo, obvezno občinsko gospodarsko javno službo. Gre za storitev, ki je temeljna za zagotavljanje dostopnosti, spoštovanja in kakovosti javne oskrbe ob smrti, hkrati pa odpira številna vprašanja: od tolmačenja zakonodaje do organizacije izvajanja po občinah in izkušenj na terenu. Pogovor je vodil Sebastijan Zupanc, direktor Zbornice komunalnega gospodarstva Slovenije, ki je skupaj z gosti predstavil pravne, organizacijske in operativne izzive pri izvajanju te javne službe. Na okrogli mizi so sodelovali:
Sogovorniki so predstavili praktične izkušnje in vpogled v to, kako se 24-urna dežurna služba kot obvezna občinska gospodarska javna služba vzpostavlja, izvaja in nadzira v praksi, ter kakšne izzive in priložnosti prinaša za izvajalce na terenu.

Zbornica komunalnega gospodarstva Slovenije vabi k sodelovanju v nacionalni pobudi Drevo hvaležnosti 2025 – skupnostni, simbolni in trajnostni akciji, ki spodbuja kulturo hvaležnosti, spomina in povezanosti.
PREBERITE VEČ
Dogodek, z več kot šestdeset udeleženci, je potekal v torek, 18. novembra 2025, v organizaciji ZKGS. Srečanje je bilo odlična priložnost za izmenjavo znanja, dobrih praks in koristnih izkušenj, pa tudi priložnost za prijetno druženje in nova sodelovanja.
PREBERITE VEČ
Na okrogli mizi v organizaciji podjetja ZEOS, 18. novembra 2025, je sodeloval tudi direktor ZKGS Sebastijan Zupanc. Med drugim je bil kritičen do tega, da nekateri od deležnikov ne izpolnjujejo svojih zakonodajnih obveznosti in s tem po konkurenčnosti prehitevajo ostale.
PREBERITE VEČ© copyright 2025 komunalna-zbornica.si, vse pravice pridržane.